Re: [TEKNIK] System interface gennem web browser (Opera)

On Thu, 07 Feb 2008 22:01:11 +0100, Michael Rasmussen <sslug@sslug> wrote:

med cgi/php el. lign. -men jeg synnes det virker lidt voldsomt for
"så lidt"

Perl, Perl og Perl:-)
Bliv inspireret af denne lille artikel:
http://www.perl.com/pub/a/2002/09/17/ewispp.html

Meget inspirerende! Tak, Tak og Tak :)
-dog mest i retning af dynamisk visning og gennerering af "statisk" data.

Det jeg (i første omgang) er ude efter er at jeg kan placere et klikbart billede eller tekst (analogt med <a href="..." > eller <link="..." >) som så starter en applikation. F.eks.: vist i browservindue er et billed af en orange trafikkegle, som når der klikkes på den kalder/starter '/usr/bin/vlc'; billedet med de to sorte måger kalder/starter 'usr/bin/soffice' osv.

Eksemplet med den indlejrede webserver ser ud til (Perl er stadig sort for mig) at kalde et eksternt program og så formatere returdata til noget http-acceptabelt.

Når engang man har analyseret mørkt materie vil man opdage at koden er skrevet i Perl.
--
Med venlig hilsen
/Zmit/