Re: [TEKNIK] Ekstern DVB-C tv-tuner

Asbjorn Grandt skrev:
Korrekt, men jeg har ikke hørt om mogen eksterne der kan fungere via USB, før Sonys PS3 DVB receiver kommer senere på året.
Så tror jeg vil vente til der. Den gå sikkert ikke ret lang tid efter den er udgivet, at at den virker med Linux, ellers må jeg bare bruge den med PS3'ens proprietære OS.

Tak for hjælpen, til dem der har svaret på denne tråd :)

DVB-C = Kabel tv (som TDC's)
-S = Satellit
-T = Terrestrial, eller Jordbareset, det hvor man p.t. kun han se DR, DR2 og TV2...hvis man er heldig.

Louis Tim Larsen skrev:
Hej
Jeg mangler en ekstern DVB-C tv-tuner, som skal være understøttet i Linux. Grunden til, at den skal være ekstern er, at den skal kobles til min PS3, hvor man ikke bare kan sætte hardware i. PS3'en kører dualboot med PS3 OS og Ubuntu 7.10, og det er mening, at der skal installeres MythTV på. Jeg er bekendt med eventuelle problemer med at bruge en PS3 som mediecenter. Jeg har søgt efter DVB-C tunere på edbpriser, og fandt kun to som var interne. Bare for at være helt sikker så er DVB-C en tuner som kan tage digitalt og er til kabel ikke?
På forhånd tak for hjælpen :)

--
Mvh. Louis
Hjemmeside: www.louis.dk