Re: Re: [TEKNIK] Ændring af password fra komandolinien. Hvordan?

On Thu, 28 Jun 2007 20:42:11 +0200, Kristian Truelsen wrote:

> Hejsa

> Prøv i stedet
>
> # echo <nytpasswd> | passwd --stdin <user>
>
> Virker hos mig.....

Desværre ikke ved mig. Den fejler med

	passwd: unrecognized option `--stdin'

Findes der forskellige versioner af passwd?

Alternativer er at få adduser til automatisk at tilføje et password til
nye brugere når de bliver oprettet.

Er det muligt med en addon?