Re: [TEKNIK] Hvilken bærbar bruger I?

Preben Mikael Bohn wrote:
Jeg skal have mig en ny bærbar da den gamle er ved at få nykker. Den gamle har aldrig virket godt med Linux, og da jeg kun bruger Windows til én ting derhjemme, skal den nye være 100% understøttet af Linux out-of-the-box.

Hvad bruger I af bærbar? Og virker alt med jeres distro (hvilken)?

Mine krav til denne bærbar er:
- WPA-PSK skal virke uden brug af ndis_wrapper og out-of-the-box (helst ved brug af Kubuntu)
- Diverse power-features skal virke (neddrosling af frekvens, hibernation, etc)
- Den skal være absolut støjsvag (mindstekrav er ingen blæser når den idler)
- Lyd/video/touchpad og andet skal naturligvis virke

Derudover ville det være rart hvis den havde en rimelig skærm (>1024x767) og ikke kostede en bondegård... :-) Den behøver ikke at være ultralet eller at have flere dages batterilevetid.

Nogen bud på en aktuel bærbar?

Med venlig hilsen Preben

Jeg har en HP nx8220, jeg har haft brug for noget der ikke virker. SD slot, ipw2200 osv, det spiller. Der er en smartcardreader i som vist virker, men jeg har ikke haft brug for den.

Jeg tror jeg ville kigge alvorligt på Dell. Flere af deres maskiner kommer med Ubuntu nu. Selv om man ikke skal bruge Ubuntu så virker de nok ganske fornuftigt med Linux på, uanset dist.

/Magnus