Re: [TEKNIK] Bruge "egne" pakker i Ubuntu

Kenneth <sslug@sslug> writes:

> Var der nogle af jer som havde prøvet at omdøbe pakker - så må I gerne
> sige til hvis der er specielle ting man skal gøre, som ikke er lige
> til højrefoden. :-)

Du skal rette navnet i debian/control. Den første blob handler om
source-pakken, der er det ikke nødvendigt at rette navnet. Kun i de
efterfølgende blobs, der handler om binærpakker.

Hvis der er filer der hedder noget med debian/<pakkenavn>.* skal de
omdøbes til det nye navn.

Eventuelt er der i debian/rules henvisninger til pakkenavnet. Det skal
selvfølgelig også rettes. Specielt kunne det tænkes at være i et kald
til 'make install', men også andre steder.

Derefter vil du muligvis kunne bygge en pakke med det nye navn ved at
kalde dpkg-buildpackage. Jeg kan i hvert fald ikke lige komme på andre
steder hvor pakkenavnet burde optræde.

Filerne i katalogerne debian/DEBIAN/ eller debian/<pakkenavn>/ bliver
kun brugt under selve pakkebygningen og dem skal du ikke pille ved.

//Makholm