Re: [TEKNIK] Bruge "egne" pakker i Ubuntu

Kenneth wrote:
Hep

Jeg vil gerne bruge Tora på min Ubuntu-arbejdsstation til arbejde med Oracle. Imidlertid understøtter Ubuntus Tora ikke Oracle, men kun Postgres og Mysql - antageligvis pga. den evindelige Licensproblematik.

Nu har jeg så rullet min egen Tora deb-pakke - ud fra Ubuntus source og med et par bittesmå rettelser, og det virker perfekt.

Den er installeret med "dpkg -i Tora_1.3.21_foo.i386.deb". Fint nok.

Men ca. 30 sekunder efter den er installeret kommer min "Update manager" og siger at der er en opdatering til Tora, og hvis jeg lader den opdatere til den "rigtige" Ubuntu Tora så ryger min Oracle support (selvfølgelig).

Hvordan fortæller jeg Ubuntu at den ikke skal opdatere bestemte pakker automatisk? Hvad gør I andre hvis I bruger hjemmerullede deb pakker?

Mvh
Kenneth

På Debian virker følgende:

aptitude hold <packagename>

Mon ikke noget tilsvarende kan bruges i Ubuntu?

/Magnus