wget og aptitude og terminal spørgsmål

1)
Hvorfår får jeg dette svar, når jeg bruger wget
mydomain:/etc/apt# wget
http://ftp.dk.debian.org/debian/dists/etch/contrib/binary-amd64/Packages.gz
--19:52:49--
http://ftp.dk.debian.org/debian/dists/etch/contrib/binary-amd64/Packages.gz
           => `Packages.gz'
Resolving ftp.dk.debian.org... 130.225.247.87
Connecting to ftp.dk.debian.org|130.225.247.87|:80... failed: Network is
unreachable.

2)
Når jeg starter aptitude, får jeg en rød box med
W: Couldn't stat source package list http://ftp.dk.debian.org etch/contrib
Packages
(/var/lib/apt/lists/ftp.dk.debian.org_debian_dists_etch_contrib_binary-amd64
_Packages) - stat (2 No such file or directory)

Hvorfor?

3) Jeg logger ind på min server med Putty, men når en teksstreng bliver
længere end en linie fortsætter den på samme linie óg overskriver denne.
Dette er meget irriterende. Hvordan undgår jeg det?