Re: [TEKNIK] Overføre billeder fra et Canon digital Ixus 75?

On 6/23/07, Jacob Sparre Andersen <sslug@sslug> wrote:
Jeg har fået lejlighed til at afprøve et Canon digital Ixus 75-kamera.
Det lader til at være et fornuftigt kamera, men hvordan overfører man
billederne til sit linux-system?

Så vidt jeg kan se optræder kameraet ikke som en almindelig
USB-lagerenhed, når jeg kobler det til maskinen.  (Jeg har tjekket at min
USB-nøglering virker, så opsætningen burde være i orden.)

Nogle forslag?

Jacob

Ta minnebrikken ut og sett den i ett USB adapter.

De fleste adapter takler både SD og MMC.
Fra Hong Kong og Warszawa koster de omtrent 30-60 kroner og tar mindre plass enn
en USB kabel.
Mitt er av merke Handy og tar mindre plass enn en fyrstikkeske.
De gjør også nytte som minnepinne.

Dette vil virke på de fleste kamera og er en langt mere praktisk løsning enn ett USB kabel. Spesielt på en Internettkafeteris på ferie.

Man slipper å koble hele kameraet til datamaskinen mens arbeidsløse 13 år gamle
gutter ser på :-)

Mvh Jim Oksvold