Grub problem - "ødelægger opsætningen"

Hejsa,

Jeg har Vista og Ubuntu 7.04 på samme maskine (på hver sin SATA disk). Samtidig har jeg en gammel ATA disk, hvor jeg gemmer mine dokumenter osv.

Jeg har fået sat grub op (igennem Ubuntu installationen), så jeg kan starte Vista (fra SATA 1) og Ubuntu (fra SATA 2).

Problemet er bare, at Ubuntu automatisk laver en masse extra valgmuligheder i boot-menuen.

Der laves jo en boot-option for hver kerne (nu er der allerede 2 forskellige kerner), en failsafe for hver kerne, en mem-test og en Vista.

Dette ville jeg gerne skære lidt ned på, så jeg udkommenterede alle de valg, som jeg ikke ville bruge. Jeg skulle kun ende med Ubuntu (nyeste kerne) og Vista.

Det kom også rigtigt nok frem på skærmen. Problemet er bare, at jeg ikke kan starte Vista mere! Her får jeg at vide, at det er en ugyldig system-disk osv. Hvis jeg indsætter alle linierne i Grub igen, ja så virker det fint!

Hvad kan jeg lige have gjort galt.

Anders