Ralink - var Re: [TEKNIK] Hvilket cardbus wireless kort?

Michael Rasmussen skrev:

> Der er pt en enkelt hage ved wifi baseret på ralink. Den stabile
> driver, som er den, der leveres med de fleste distributioner, er ikke
> understøtte af NetworkManager, da den ikke anvender den nye
> 802.11 stak i kernen, hvilket har den konsekvens, at man ikke kan
> benytte wpa_supplicant - en basal del af NetworkManager. Dette betyder
> dog ikke, at ralink ikke kan anvende wpa. Den stabile driver til ralink
> har implementeret sin egen wpa-understøttelse, som kan aktiveres med
> wireless tools: iwconfig etc.

Jeg har forsøgt mig med en BELKIN F5D7050 version3 USB wifi adapter, som
var baseret på Ralink rt73

Jeg fik det næsten til at virke under SUSE10.2 incl NetworkManager (KDE
udgaven) med firmware downloaded fra ralink

WPA-supplikant virkede godt nok til at opnå forbindelse til routeren i
Sandkassen, men følsomheden var ubrugelig ringe - adapteren skulle stort
set stå direkte ovenpå AccesPointet.

> Min anbefaling pt. vil derfor være for folk, der ikke gider rode med
> kommandolinje, at man køber kort baseret på atheros eller intel - da
> intel ikke kræver firmware, bør den selvfølgelig foretrækkes:-)

Godt råd men svært at følge i praksis

/eskild