Re: [TEKNIK] Hvordan er man kan genkalde en tidligere kommando i bash

Peter Makholm skrev Den. 22-06-2007 11:21:

> Og hvis man trykker ^R igen så hopper den videre til den næste i ens
> history som opfylder søgeteksten.

Og ^S søger fremad i historikken, ganske som man søger i emacs.
Der er en del af de samme tastekombinationer fra emacs der kan bruges,
nok fordi den bruger readline med emacs bindings.
Tag evt et kig på 'info readline' og kør 'bind -p' for inspiration og
mange flere shortcuts.

--
Mvh
Dennis Hansen <sslug@sslug>