Re: [TEKNIK] Hvilket cardbus wireless kort?

Mogens Dybaek Christensen wrote:
Erik Andresen <sslug@sslug> writes:

F> ASUS WL-107G fungerer umiddelbart i (mindst) de seneste to versioner

af Ubuntu uden brug af ndis wrapper.

Interessant, det kort faldt jeg også over på nettet. Men er der ikke
noget med at forskellige chipset sælges under samme typebetegnelse?
Sikke noget rod.

Det har jeg ikke hørt om i forbindelse med ASUS WL-107G. Derimod købte jeg engang efter råd fra sslug.teknik et SMC kort. Version 2 fungerede fint med Linux, men jeg fik et Version 3 som var ubrugeligt i forbindelse med Linux. Der var ingen mulighed for at se fx på edbpriser om det var den ene eller anden version de solgte. Netop derfor vil jeg altid foretrække et kort hvor de garanterer at Linux er supporteret.

/Erik