Re: [TEKNIK] Hvordan ser man med dmesg at en nedlukning er sket? -Tak!

Michael Schmidt wrote:

Jun 21 02:26:40 A31p kernel: Critical temperature reached (95 C), shutting down.
Jun 21 02:26:40 A31p kernel: Critical temperature reached (95 C), shutting down.
Jun 21 02:26:40 A31p shutdown[7763]: shutting down for system halt
Jun 21 02:26:40 A31p powersaved[3276]: WARNING (checkTemperatureStateChanges:211) Temperature state changed to critical.
Jun 21 02:26:40 A31p init: Switching to runlevel: 0

Min bedagede klaptop kan tilsyneladende ikke klare sommervarmen :(
Vil nu iværksæte en adskillelse og "støvsugning" af dens indre i håb om det vil hjælpe.

Check evt. at der ikke er noget "smart" software som styrer blæserne. Jeg havde fingrene i en laptop for et par uger siden, hvor jeg skulle
have data ud fra og der løb jeg også ind i at den lukkede ned efter en rum tid med kopiering til ekstern disk.
Jeg lagde mærke til at den var helt lydløs når den kørte Knoppix (?), men når den kørte Windows var blæseren tydeligt hørbar (og der var ingen probs med temperatur-shutdowns).

Min høkerløsning var at stille maskinen på et par isposer (!) med et viskestykke som mellemlag. Så holdt den i et par timer... :-)

Mvh
Kenneth