Re: [TEKNIK] Netværksprinter opsætning

Søren Gade <sslug@sslug> writes:

> Hello Sslugger.
> Jeg har fået en ny printer som jeg ikke kan få på netværket.
> Printeren, en Konica Minolta 2530DL laser printer, er sat i en alm port
> på en router.
>
> Jeg syntes jeg har prøvet alle mulige opsætninger på min ubuntu 7.04,
> men det virker bare ikke.
>
> Det underlige er at jeg kan godt finde printeren ved en scanning, via
> kde opsætningsprogram, men virke det vil den altså ikke.
>
> Er der en der ved hvor jeg kan finde doc ang opsætning af
> netværksprinter.

> [...]

Jeg har lige sat en Xerox 6120 på mit net. Maskinen her kører Ubuntu
6.06. Virker fint, bortset fra at printeren ikke er listet i gimp's
printmenu. - Det har jeg ikke fået gravet i.

Printeren kan postscript. Skal sættes som Network Printer, HP
JetDirect, Host: <IP adresse>, Port: 9100 (default). Xerox leverer en
ppd-fil til at lægge i /usr/share/cups/model/.

Ved ikke om denne info hjælper dig, ellers prøv linuxprinting.org,
viderestiller til det nye printing-site.

--
  Mogens Dybæk Christensen
  e-mail mdc at mail dot tele dot dk