Re: [TEKNIK] Installer Ubuntu - Bootloader hvor?

Jørgen Heesche skrev:
http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-24113.html
1. Boot with any live CD (I've done it with Knoppix 3.x and Ubuntu)
2. Get a root shell and make a folder (mkdir ubuntu)
3. mount the root (/) partition of ubuntu (e.g. mount /dev/hdb ubuntu if you have two disks)
4. chroot the mounted partition (chroot ubuntu)
5. grub-install /dev/hda [1]
5. Exit the shell
6. Reboot

Anders skal selvfølgelig vælge /dev/sda/ fordi sda utraditionelt valgt som boot-disk.

Nå, jeg blev nød til at reinstallere. Lige meget hvad jeg gjorde i Ubuntu Live, så kunne jeg ikke få installeret bootloaderen. Alle devices var ikke med i device listen, skrev Ubuntu.

Så jeg installerede igen. Bootloaderen blev placeret på (hd1) i stedet for (hd0) og vupti, så virker det.

Takker.

Anders