Re: [TEKNIK] disc cache, ramdisk, mm.

On Fri, Jun 15, 2007 at 07:57:48AM +0000, Troels Arvin wrote:
> [...]
>
> Bliver caching-effekten annulleret hos dig, hvis du afmonterer og
> derefter genmonterer?
spock olsen banden # dd if=01-olsen\ banden.avi of=/dev/null
spock olsen banden # time dd if=01-olsen\ banden.avi of=/dev/null
1432000+1 records in
1432000+1 records out
733184054 bytes (733 MB) copied, 2,04566 s, 358 MB/s

real    0m2.048s
user    0m0.234s
sys     0m1.813s
spock olsen banden # cd
spock ~ # umount /dev/vg/varlibsambaoutgoing
spock ~ # mount /dev/vg/varlibsambaoutgoing
spock ~ # cd /var/lib/samba/outgoing/olsen\ banden/
spock olsen banden # time dd if=01-olsen\ banden.avi of=/dev/null
1432000+1 records in
1432000+1 records out
733184054 bytes (733 MB) copied, 5,40375 s, 136 MB/s

real    0m5.420s
user    0m0.262s
sys     0m2.993s

Det ser ud til at data ikke længere er i cache. Men jeg må sige det
undrer mig.

/kallenberg