Re: [TEKNIK] Installer Ubuntu - Bootloader hvor?

On 6/15/07, Anders M <sslug@sslug> wrote:
Jørgen Heesche skrev:

> I grub er hda = hd0, men jeg ved ikke hvad grub kalder sda, og heller
> ikke hvordan Ubuntu tackler situationen.

Det virkede fint, da jeg havde Windows liggende på min IDE disk. Men det
må da være muligt at installere bootloaderen på sda i stedet for hda.

Problemmet ligger muligvis i din brug af hd0. GRUB mapper som standart IDE drives før SCSI/SATA drives, så der er god sansynlighed for at grubs hd0 er hda i linux, og sda så er hd1, og sdb = hd2.

Håber det hjælper.

Rune TS