Hjælp! Fejl om filrettigheder.

Hej NG
Nu har jeg Googlet og fundet ud af at der er nogle få andre end mig, der også har samme problem, men tilsdyneladende ingen løsning.

Her er problemet i al sin (u)enkelhed (startes af root, da der er påkrævet for at ændre adgangen for almindelige brugere:

sslug@sslug ~]# xcdroast

** (xcdroast:24643): WARNING **: Failed to access cdrecord. Please check the permissions and ownership of /usr/bin/cdrecord

sslug@sslug ~]# ls -al /usr/bin/cdrecord
lrwxrwxrwx 1 root root 26 maj 20 21:43 /usr/bin/cdrecord -> /etc/alternatives/cdrecord*
sslug@sslug ~]# ls -al /etc/alternatives/cdrecord
lrwxrwxrwx 1 root root 14 maj 20 21:43 /etc/alternatives/cdrecord -> /usr/bin/wodim*
sslug@sslug ~]# ls -al /usr/bin/wodim
-rwxrwxrwx 1 root root 409352 mar 20 11:03 /usr/bin/wodim*

Jeg kan ikke gennemskue hvad det er for nogle rettigheder jeg skal ændre for at det hele bliver godt.- Kan I?

På forhåd tak.
--
Med venlig hilsen
/Zmit/