Re: [TEKNIK] disc cache, ramdisk, mm.

Den Thu, 14 Jun 2007 18:58:26 +0200 skrev Kristian Kallenberg:

> Det kan du ikke. ikke engang ved at afmontere og derefter montere en
> partition.

Umount må da frigøre RAM brugt til cache af det, der bliver afmonteret?
De afmonterede data kunne jo blive brugt og ændret af et andet OS mens
device'et er afmonteret (hvis man fx har et fail-over cluster hvor flere
knuder deles om et disk-device, men kun én knude har det monteret ad
gangen).

Bortset fra det, faldt jeg lige over dette:
http://www.webpronews.com/expertarticles/2007/01/10/invalidating-the-
linux-buffer-cache

--
Regards,