Re: [TEKNIK] Driver til hp scanner scanjet 2200c og til canon printer ip 4200 pi

Jørgen Heesche skrev:

korak wrote:

jeg mangler en driver til min HP scanner ( scanjet 2200c) der er tilsynlade ikke nogen fil. at hente på hp hjemmeside.hvad gør man så?.

Normalt skulle man kunne finde en printer med angivelse af driver her:
http://openprinting.org/printer_list.cgi
men scanjet 2200c er der ikke.

Jeg har fundet anden mulighed her:
Plustek parallel port/USB scanner driver for Linux
http://www.gjaeger.de/scanner/misc/plustek-old.html#list
Scanjet 2200C USB nævnes her:
http://www.gjaeger.de/scanner/misc/plustek-old.html#usb

Hej Jørgen.
tak for dit svar. da jeg er hel grøn i det her med Linux, har jeg osse et spørgmål, til SANE. hvad er Sane og plustek? hvordan henter jeg det ?
det vil være mega rart, at kunne bruge Debians pakke-system, men da jeg ikke aner hvordan jeg starter det op, kan jeg heller ikke bruge det. men i alle tilfælde tak for dit svar. korak