Re: [TEKNIK] Hvilket fotoprogram (eller GIMP, hvordan...)

On Sun, 10 Jun 2007 23:02:05 +0200
Mogens Valentin <sslug@sslug> wrote:

> Det kunne vel være at addere komplementær farven til den orange
> maske..
>
> Masken forstår jeg dog ikke. Negativer har tre farve komposanter,
> magenta, cyan, yellow, bortset fra nogle Fuji film, som har et fjerde
> lag, specielt for hudtoner.
> Du må lige forklare hvad det er for en orange maske.
> Du skriver 'mine indscannede farvenegativer' - er det din scanner,
> der genererer den orange maske?

Den orange farve er en som ogstår grundet det materiale som
filmnegativerne laves i. Det er den "brune" plast som ved gennemlysning
giver et forkert orange skær på negativerne.

--
    Kim Schulz       | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: sslug@sslug | Work: http://www.devteam.dk/