Re: [TEKNIK] installation af OOo på linux

On Fri, 08 Jun 2007 13:02:55 +0000
Keld Jørn Simonsen <sslug@sslug> wrote:

> Ja, det ville jeg også.
>
> Men det vi taler om, er ikke en distro-iso.
> men en generel OOo iso med pakker og installationsvejledning for OOo
> for forskellige platforme og systemer, nemlig windows og linix.

Du kan ikke forvente, at de originale RPM'er fra Openoffice.org skal finde
menu'er til en distro, som (sandsynligvis) har lavet sit eget, non-std menusystem.

Disse RPM'er er imidlertid ret fornuftige. De lægger alle office filerne i
/opt/openoffice.org2.2/

Uden path kan du starte /opt/openoffice.org2.2/program/soffice og den klarer
path/LDPATH m.v. for den aktuelle OOo session.

Det er ikke så svært at tilføje noget i din GUI menu, og hvis man vælger PC-linux-OS
så må man jo nok finde sig i at man evt. ikke får menu-entries forærende.

MEN OOo-RPM'erne har faktisk nogle menu-rpm'er med scripts som patcher user eller
systemwide menufiler for std. KDE og Gnome. Har du prøvet dem?

VH/Donald

--
Donald Axel -- http://d-axel.dk/XML