Re: [TEKNIK] qmail error 554

Christian Joergensen skrev:
David Bo Jensen wrote:
Jeg har en qmail server, der, efter at jeg har måttet ændre ip-nummer, lige pludselig ikke kan modtage emails. Dem der sender får error 554 tilbage. Settings i dns serverne er selvfølgelig også ændret.

Jeg kan dog sende emails fra en anden lokation med Outlook express (Windows). Fra denne lokation er "Min server kræver godkendels" ikke slået til. Har det noget med det at gøre?

Den har nok vaeret sat op til at genkende din gamle IP-adresse og give dig adgang paa den baggrund. Staar din gamle IP-adresse nogle steder i opsaetningen af din qmail?

Hvor det skal staa, kan jeg ikke hjaelpe dig med, da jeg primaert er
postfix-mand :)

Hvad bruges /var/qmail/control/plusdomain til?

Ingen anelse.

Det må nødvendigvis være et DNS relateret problem.
Måske står det gamle IP nummer i rcpthosts.
Har du tjekket /etc/hosts om du har sat IP'en manuelt ind der? Andre muligheder er at din udbynder har en relay host der videresender til din server. Det skulle man kunne gerne kunne se ved at tjekke sin DNS.

/Søren