Re: [TEKNIK] qmail error 554

David Bo Jensen wrote:
> Jeg har en qmail server, der, efter at jeg har måttet ændre ip-nummer, lige
> pludselig ikke kan modtage emails. Dem der sender får error 554 tilbage.
> Settings i dns serverne er selvfølgelig også ændret.
>
> Jeg kan dog sende emails fra en anden lokation  med Outlook express
> (Windows). Fra denne lokation er "Min server kræver godkendels" ikke slået
> til. Har det noget med det at gøre?

Den har nok vaeret sat op til at genkende din gamle IP-adresse og give
dig adgang paa den baggrund. Staar din gamle IP-adresse nogle steder i
opsaetningen af din qmail?

Hvor det skal staa, kan jeg ikke hjaelpe dig med, da jeg primaert er
postfix-mand :)

> Hvad bruges /var/qmail/control/plusdomain til?

Ingen anelse.

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk  |     Visit us at: http://www.gmta.info