Re: [TEKNIK] Kan ikke f å mikrofon til at virke

On Fri, Jun 01, 2007 at 14:33:22 +0000, John Vang Poulsen wrote:

> Jeg har en Fujitsu-Siemens V3505 AMILO Pro, med Centrino Duo.
>
> Jeg køre PCLinuxOS 2007 og kan få alt andet end mikrofonen til at virke,
> og det er ret iriterende, specielt da jeg bruger Skype til at kommunikere
> med venner.
>
> Jeg bruger ALSA driver og det er HDA Intel lydchip.

Har du checket alle options mv. i mixeren ?
måske der mangle et flueben eller lyden er blevet skruet helt
ned for mic-volumenkontrol.
Ellers prøv at se på http://www.linux-on-laptops.com/fujitsu.html
og http://tuxmobil.org/fujitsu.html
for at se andres erfaringer.

> Hvad skal/kan jeg gøre? Som sagt virker alt andet, der er vigtigt for
> mig, inkl. lyd i højtalere/headset.
>
> P.S: Er der nogen, der evt. har erfaringer med Bluetooth i denne
> forbindelse?

Jeg har haft bluetooth headset til at virke med seneste skype version
i ubuntu.
Efter seneste opgradering af ubuntu til 7.04 er et eller andet
gået i kludder, og virker ikke bluetooth headset'et.
Jeg har ikke haft tid til at checke det efter, men måske noget banalt
opsætning.
Jeg mener at de relevante pakker bt* pakker findes i ubuntu
(evt. multiverse/universe repositories)

NB.
Skype 1.3.0.53 har dog stadig en del bugs i linux, bla. med soft
lockups af kernen, og på den danske skype-download-side af linux versionen
får man ikke ubuntu/debian pakken, men filen findes på den engelske
downloadside.

Der er i øvrigt en 1.4alpha version af skype på vej:
http://share.skype.com/sites/linux/2007/05/linux_14_alpha_update.html
http://share.skype.com/sites/garage/2007/05/skype_for_linux_14_alpha_updat.html

--
mvh Frank Damgaard  |