Kan ikke få mikrofon til at virke

Hejsa.

Jeg har en Fujitsu-Siemens V3505 AMILO Pro, med Centrino Duo.

Jeg køre PCLinuxOS 2007 og kan få alt andet end mikrofonen til at virke,
og det er ret iriterende, specielt da jeg bruger Skype til at kommunikere
med venner.

Jeg bruger ALSA driver og det er HDA Intel lydchip.

Hvad skal/kan jeg gøre? Som sagt virker alt andet, der er vigtigt for
mig, inkl. lyd i højtalere/headset.

P.S: Er der nogen, der evt. har erfaringer med Bluetooth i denne
forbindelse?

Mvh.

John