Re: [TEKNIK] Software deployment

Søren Schimkat wrote:
> Hvis man nu skulle snakke software deployment på Linux - hvilke
> værktøjer er så de bedste / mest anvendte? (både kommercielle og
> ikke-kommercielle).
>
> Det jeg forestiller mig - er at kunne noget ala det samme som f.eks MS
> AD med GPO udrulning / MS SMS / MS WSUS.
>
> Hvad findes der .. og hvad er det bedste?

Jeg tror Novells ZENWorks kan det. Dæmonen er fri software, men serverdelen
er ikke.

Skal ikke kunne sige om det er noget værd. Generelt får "management suiten"
meget ros, men jeg kender som sagt intet til den udover det, til gengæld
hader vi almindelige brugere dæmonen som pesten, men det er en lang
historie.

YaST har desuden en funktion (autoyast) til at "klone" installationer, svjv.
kan man så lave identiske installationer på flere maskiner uden man behøver
sidde ved dem og træffe de samme installationsvalg igen.

--
openSUSE begynderguide: http://suse.linuxin.dk