Re: [TEKNIK] Software deployment

I sslug.teknik, skrev Søren Schimkat:
>  Hvis man nu skulle snakke software deployment på Linux - hvilke
>  værktøjer er så de bedste / mest anvendte? (både kommercielle og
>  ikke-kommercielle).

Jeg kender ikke rigtigt til noget kommercielt.

På min arbejdsplads benyttes Debian-baserede systemer, så vi klarer det
med at have en "meta-pakke" installeret på alle maskinerne der så igen
har en afhængighed på den maskintype den er en af. Skal der laves
tilretninger klares det ved at skrive et passende
postinst,preinst-script og putte i pakken. Alt software installeres som
udgangspunkt gennem pakkesystemet. (enkelte kommercielle binære ting der
ikke er fikse den vej).

>  Det jeg forestiller mig - er at kunne noget ala det samme som f.eks MS
>  AD med GPO udrulning / MS SMS / MS WSUS.
>
>  Hvad findes der .. og hvad er det bedste?

Det er mit indtryk at der er en del der benytter cfengine:
http://www.cfengine.org/

Jesper