Re: [TEKNIK] Pakke (zip eller rar) en folder med alt indhold til én .zip-fil

On Sat, 2007-04-28 at 15:14 +0200, Michael Schmidt wrote:
> Heldigvis modtager de også "sampak-pakkede" filer, men jeg kan ikke
> gennemskue hvordan jeg får gzip til at komprimere et katalog med hele dets
> indhold til en fil.

Du får ikke gzip til at pakke flere filer ned i samme fil. gzip
komprimerer een fil, og ikke et arkiv.

Løsninger:

1. Lav et arkiv med tar før du pakker med gzip. Dette kan gøres i een
arbejdsgang med "tar -zcf fil.tgz katalog"

2. Benyt zip, hvilket danner en zip-fil med flere filer i samme zip-fil.
Det er nok det du ønsker... Dette gøres ved at køre "zip -r fil.zip
katalog"

Hvis zip ikke er installeret, så må du først finde den, men jeg kan ikke
umiddelbart forestille mig at en af de større distributioner ikke har
den på listen over applikationer der kan installeres.

Med venlig hilsen
Bjørn Bille Højte