Re: [TEKNIK] problemer med digital signatur

Atte André Jensen wrote:
> Jeg er grøn udi digital signatur...
>
> Jeg har bestilt en digital signatur, og min installationskode er kommet
> med posten. Jeg har fulgt anvisningerne i mailen og har gemt
> sikkerhedskopien på min harddisk. Så vidt jeg forstod skulle jeg
> efterfølgende åbne sikkerhedskopien i browseren, hvilket jeg har gjort.
> Der fremkommer en side med to knapper "indlæs digital signatur" og "slet
> digital signatur", jeg klikker på den første men intet sker.
>
> Jeg har prøvet at besøge eboks og klikke på digital signatur muligheden,
> men bliver mødt af følgende:

> [...]

Hvilken Java? TDC skriver >=1.3.9 (eller sådan noget) er kravet, men for mig
skulle der tilsyneladende bruges >=1.5.

Da jeg selv havde lidt problemer af den årsag, fumlede jeg lidt rundt, og
fandt ved et tilfælde ud af at hvis du åbner html-filen med Opera (muligvis
vil Konq eller andre ikke-understøttede browsere have samme effekt), så vil
du blive tilbudt at få signaturen i pkcs12-format, hvilket du kan importere
i Firefox uden at være afhængig af at TDCs Java-applets gør deres arbejde.

Se hvordan du importerer pkcs12'en her:
http://www.mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/TDC_Digital_signatur#Importer_din_Digitale_Signatur_i_Firefox

Jeg går ud fra det også fungerer med Iceweasel ;-)

--
openSUSE begynderguide: http://suse.linuxin.dk