Re: [TEKNIK] Mount af folder som device

Tue, 24 Apr 2007 22:15:54 +0200, Jørgen Heesche <sslug@sslug> skrev:

Michael Schmidt wrote:
Hej NG
Jeg prøver at få mountet en folder med tilhørende udner-foldere, så den ender med at fremstå overfor systemet som var det en dvd.
Jeg har forsøgt mig med følgende, men det er vist metoden til at mounte et iso-image:
sslug@sslug input]# mount -t iso9660 KW_CATW_1 /Data/dvd -o loop
KW_CATW_1: Is a directory
Er der en metode til at gøre det jeg vil så jeg kan teste min dvd-koposition uden at brænde en skive?

Ja, lav et iso-image: file.iso. Opret et mountpoint: /mnt/iso.
Mount med kommandoen:
mount -o loop -t iso9660 file.iso /mnt/iso

Ja det er også en tanke jeg selv har haft, da det ikke er nødvendigt at mounte et iso-image for at afspille det med vlc.
Er der en anden måde at frembringe et disk-image på end med dd?
(-er der særlige krav til blokstørrelse osv, hvis det skal ende med en dvd, der kan afspilles i en alm. forbind-til-TV dvd afspiller?)

--
Med venlig hilsen
/Zmit/