Scanner til 6x6 negativer og dias

Hej liste,

- jeg skal investere, suk, i en scanner (flatbed, ikke en Imagon, jeg er ikke
millionær..) til at scanne mine 6x6cm negativer og dias.

- jeg skal bruge en så høj opløsning som muligt, de scannede resultater skal
siden bruges til højkvalitets udprint osv. Højkvalitet betyder; så godt som
jeg nu kan få det  i forhold til de penge jeg investerer...

- jeg har SuSE10.2 og kan normalt få ting til at virke med den. Har d'herrer
og d'damer på listen nogen anbefalinger og erfaringer?

Med venlig hilsen/Best regards
Verner Kjærsgaard