audacity - underligt problem

Hej,

Jeg har lige installeret Ubuntu 6.10 (var før 7.04 udkom) på en gammel bærbar.

Jeg installerede audacity, da jeg skal bruge computeren til at indspille lidt guitar på.

Jeg kan sagtens indspille guitaren alene uden problemer. Jeg kan afspille musik i audacity uden problemer. Men gør jeg begge dele på en gang, så går det galt. Der sker nemlig det, at lyden fra min guitar bliver MEGET dyb og digital og ultra-lav eller høj.

Nogen der ved, hvad der kan være galt?

Jeg har prøvet at bruge audacity i Windows på samme computer, da der stadig var Windows på den. Her virkede det bare.

Anders