Re: [TEKNIK] TCP Treason?

Lasse Thomsen wrote:
> Jeg har i min log fået en følgende besked.
>
> TCP: Treason uncloaked! Peer 81.153.198.173:7299/2325 shrinks window
> 4215851373:4215853678. Repaired.
>
> Hvis jeg prøver at google på det får jegikke noget entydigt svar på hvad
> det
> er, så mit spørgsmål er?
>
> Hvad er det og hvad kan jeg gøre ved det, sal jeg evt være bekymret?
>
> MVH: Lasse Stig Thomsen

Dem faar jeg ogsaa en del af. Manden i [0] synes at naa frem til at det
handler om SYN cookies [1]. Jeg har dog ikke afproevet det, men vend
gerne tilbage ;)

I oevrigt skal man lige huske paa at foederationen har en lov om ikke at
bruge cloaking-teknologi - saa det er nok nogle Romulans!

[0]http://www.informedbanking.com/acc/nxwiki/view/TCP-Treason-Uncloaked.html
[1]http://cr.yp.to/syncookies.html

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk  |     Visit us at: http://www.gmta.info