Re: [TEKNIK] Debian Etch problemer

Endnu et spørgsmål: Kan jeg køre `aptitude` nu, eller er det for sent?

Aptitude bruger filerne under /var/lib/dpkg, så svaret er ja.

Desvaerre er aptitude ikke i koerbar stand. Forsoeg paa at installere med

  # apt-get install aptitude

fortaeller mig, at der kraeves libc6 >= 2.3.6-6 men at 2.3.2.ds1-22sarge5 skal installeres. Det lyder jo underligt, men det har muligvis noget at goere med, at jeg har proevet at faa apt-get til at holde fingrene fra den nuvaerende kerne.

Jeg har nu laest i Release Notes, at jeg er noedt til at skifte kerne. Skal jeg lade apt-get fjerne min nuvaerende kerne? Den advarer mig mod det.

Et sidste spoergsmaal: hvordan saetter jeg mit tastatur op under konsollen (virtuel terminal)?

Christian

--
dixit