Re: [TEKNIK] keldix på CD i stedet for DVD

som pclinuxos live CDen?

Det er bl.a fordi jeg fandt ud af at jeg ikke kunne være med danske tekster på en enkelt cd. jeg prøvede at fjerne en del sager for at få oversættelserne med, men jeg gav op. Da beslutningen først var taget om at gå til dvd-størrelse, kom der så en del ekstra på, bl.a. OpenOffice.org - og en masse andre sprog.

den seneste pslinuxos live kan være på en CD, det kan keldix ikke.

prøv den nye pclinuxos. den eksisterende keldix bliver ikke sikkerhedsopdateret, eller på enden måde opdateret, så det er altså mindre sikkert. jeg arbejder på en ny version af keldix, men har nogen problemer med den.

Maskinen det skal installeres på har ikke noget DVD-drev, kun et
CD-drev.

jeg har nogen idéer til hvordan man kan komme uden om at skulle have en DVD-læser/brænder, men har ikke noget klart endnu.

hvad er forskellene mellem keldix og pclinuxos? og ville vi bare kunne
tage den sidste og få den i en dansk opsætning?

Der er lagt en del mere programmel på keldix, og lavet noget oversættelse, og lavet noget med sikkerheden. men keldix bygger på PClinuxOS og benytter PClinuxOS' pakkearkiv.

vi fandt et gammelt DVD-drev på mit arbejde, så jeg tror vi prøver med den.

Nu vil jeg lige forsøge med pclinuxos på min laptop. Jeg kører (X)ubuntu på den lige nu, dvs. ubuntu med xfce efterinstalleret. Jeg har bestemt ikke været tilfreds med ubuntu 6.10 (5.10 kørte rigtigt godt på min laptop).

Så nu prøver vi med pclinuxos. Jeg burde kunne nå at få brændt en CD med den nyeste i morgen.

/daleif