keldix på CD i stedet for DVD

noget familie har en WinXP som ikke kan opdateres (don't ask), så jeg tænkte at jeg ville prøve at installere Linux på den i stedet. De har bare brug for email, en browser og noget tekstbehandling.

så evolution (fordi de pt. anvender outlook), firefox (anvendes
allerede) og OpenOffice ville være et fint valg.

Jeg kan se at der er en del som har rost keldix for at være nemt at anvende for nybegyndere, så det har jeg lige tænkt mig at ville installere på min egen laptop for at teste det først.

Her er dog mit problem: hvorfor fylder keldix iso-filen dobbelt så meget som pclinuxos live CDen?

den seneste pslinuxos live kan være på en CD, det kan keldix ikke.

Maskinen det skal installeres på har ikke noget DVD-drev, kun et CD-drev.

hvad er forskellene mellem keldix og pclinuxos? og ville vi bare kunne tage den sidste og få den i en dansk opsætning?

/daleif