Re: [TEKNIK] Problemer med SSH

Frank Damgaard wrote:
On Tue, Apr 03, 2007 at 15:30:48 +0200, Ole Kofoed Hansen wrote:

Jeg har fået det problem at SSHD på min server pludselig ikke gider tale med mig mere. Serveren kører Debian Sarge.

Jeg har set i /var/log/messages, /var/log/auth.log og /var/log/syslog uden at se hints om hvad der kunne være galt - ingen beskeder fra sshd hverken siden sidst jeg brugte den (i morges) eller ved mine forsøg nu.

og sshd kører?

Ja. Og lytter på port 22.

har du slået firewall til eller noget lignende ?

Nej, jeg har ikke pillet ved noget i den stil hverken på min server eller min laptop de sidste adskillige uger.

Har du prøvet lokalt til localhost/127.0.0.1 ?
fra lokalnettet

Ja til begge. Har nu en lidt mere sigende besked: Permission denied (publickey,keyboard-interactive)

Men nu bliver det underligt, for jeg prøvede lidt mere.

ssh sslug@sslug virker ikke fra server eller lan
ssh sslug@sslug virker ikke fra server
ssh sslug@sslug virker ikke fra server
ssh sslug@sslug virker ikke fra server
men
ssh sslug@sslug VIRKER fra lan

og udefra?

Nej, eneste person med nøgle i øjeblikket er mig selv.

ssh kan kaldes med et eller flere debug flag "-v" , har du prøvet dette ?

Nej, vil jeg se på, når jeg kommer hjem en gang i aften. Skal ud af døren nu.

Men foreløbig tak for input. Nu har jeg da een måde, der virker.

Med venlig hilsen

Ole