Re: [TEKNIK] Problemer med SSH

Jesper Lund wrote:
Siden den ændring, har det virket upåklageligt indtil nu, hvor jeg får Connection refused, når jeg forsøger.

Jeg har set i /var/log/messages, /var/log/auth.log og /var/log/syslog uden at se hints om hvad der kunne være galt - ingen beskeder fra sshd hverken siden sidst jeg brugte den (i morges) eller ved mine forsøg nu.

Så det jeg efterspørger er ideer til hvor jeg skal se, for at diagnosticere.

Kører den i det hele taget ?

Nåja, det glemte jeg at sige. Ja, den kører stadig, og jeg prøvede endda at se om det hjalp at genstarte sshd, men nej.

Lytter den på port 22 ? (netstat -nlp)

Ja, på alle interfaces (0.0.0.0:22)

Nu prøvede jeg lige at forbinde med ssh lokalt på maskinen. Det gav svaret: Permission denied (publickey,keyboard-interactive)

Med venlig hilsen

Ole