Problemer med SSH

Hejsa liste.

Jeg har fået det problem at SSHD på min server pludselig ikke gider tale med mig mere. Serveren kører Debian Sarge.

For knap en uge siden lavede jeg lidt ændringer, som gjorde at den ikke længere prøvede at bede om password, hvis man ikke har en gyldig nøgle, og kørte derefter /etc/init.d/ssh reload. (Selve password-login var slået fra i forvejen, den spurgte bare stadig.)

Siden den ændring, har det virket upåklageligt indtil nu, hvor jeg får Connection refused, når jeg forsøger.

Jeg har set i /var/log/messages, /var/log/auth.log og /var/log/syslog uden at se hints om hvad der kunne være galt - ingen beskeder fra sshd hverken siden sidst jeg brugte den (i morges) eller ved mine forsøg nu.

Så det jeg efterspørger er ideer til hvor jeg skal se, for at diagnosticere.

Med venlig hilsen

Ole