Ubuntu 6.06 eller 6.10?

Jeg skal til at reinstallere min bærbare, da den efterhånden er blevet noget forældet.

Jeg er blevet ret glad for Ubuntu, så jeg vil installere det på maskinen. Men hvad skal man vælge? Ubuntu 6.06 eller 6.10? Den første er understøttet indtil 2009, mens den anden kun er til 2008.

6.10 skulle være den eksperimenterende version af Ubuntu, men hvor slemt står det til?

Hvad med sikkerhedsopdateringer? Er 6.06 eller 6.10 at foretrække her?

Min computer har trådløst netkort i form af et PCMCIA kort, som jeg med Mandrake 10.1 (mener jeg), brugte en DEL tid på at finde drivere til osv. Igen er 6.06 eller 6.10 bedst til understøttelse af trådløst netværk? Jeg har kigget lidt rundt omkring på nettet og fundet, at nogen siger 6.06 låser systemer ved trådløst, mens andre siger, at 6.10 gør det.

Hvad er jeres erfaringer?

Anders

P.S Computeren er en gammel Acer Aspire med S3 onboard grafik, som også bare har voldt en del problemer.