Tegnsæt-/sprogforskel mellem su og kdesu?

Vær hilset.

OpenSUSE 10.2
KDE 3.5.5
su 6.4

Som standard er distributionen indstillet til at bruge UTF-8.

Hvordan får jeg kdesu til at adlyde systemstandarden?

Når jeg udfører kdesu <program>, starter programmet med ISO-8859-1, så
mine danske bogstaver vises forkert.

Når jeg, fra konsoleterminalen, udfører su -c <program>, starter
programmet med UTF-8, så mine danske bogstaver vises rigtigt.

Hilsen Johnny :o)