OpenSUSE på Klid - probnlemer med fil størrelser og md5sum

Nu er jeg ved at være godt og grundigt usikker:

Jeg har lige downloadet OpenSuSE 10.2 (i386) fra KLID som
iso-image til DVD.
(ftp://klid.dk/opensuse/distribution/SL-10.2/iso/dvd/)

Den downloadede fil passer på byte i størrelsen (3789858 KB)
med det opgivne.
Imidlertid er der forskel mellem md5sum på den downloadede
og den, der opgives i MD5SUMS filen.

Umiddelbart kan jeg se tre mulige årsager:
- En eller anden har fået lavet et hack, og jeg sidder med
en mere eller mindre virus/orme/etellerandet befængt imagefil,
beregnet til at narre den uforsigtige, som ikke bruger md5sum.
- Der har været korrumpering under overførslen
- MD5SUMS er ikke vedligeholdt/korrekt

Før jeg nu bare beveistløst prøver igen (for at afprøve,
om der kan have været korrumpering), så vil jeg da gerne høre
om der nogen som kan bekræfte den officielle md5sum:

cee25aee186181d3ac1d0f6b28a19a17  openSUSE-10.2-GM-DVD-i386.iso

Venlig hilsen

Martin Berg