Re: [TEKNIK] Valg af Gigabit LAN kort

"Lasse Thomsen" <sslug@sslug> writes:

> Jeg har altid været meget glad for Intel netkort og har planer om at
> afløseren for mit PRO/100 kort skal være et PRO/1000GT kort, er det et godt
> valg eller er der andre netkort jeg bør overveje? (Maks pris 5-600kr)

Når det gælder netkort er Intel altid et godt valg.

> Fullrate udstyret er kun 100mbit, men jeg tænker at hvis den ny switch jeg
> køber er 1 Gigabit og uplinker den til mit Fullrate udstyr og sørger for at
> Server og de maskiner der har behov for den hurtigere data adgang er
> placeret i den nye 1 Gigabit switch, så burde jeg godt kunne trække 1
> Gigabit imellem maskinerne?

Switchen begrænser ikke de andre maskiner til 100 Mbit bare fordi den er
forbundet til en enhed der kun kan kkøre 100 Mbit.

> De 3. spørgsmål er så, kan samba levere den hastighed?

På den rette hardware.

> maskiner? Serveren er en gammel dual 1,266GHz P3 IBM kasse med noget RAID 1
> SATA udstyr. Så rent hardware mæssigt vil jeg ikke mene der skulle være
> problemer,

Jeg vil så tillade mig at tvivle på at du kan få 1 Gbit ud af den, men
et par hundrede Mbit skulle nok være muligt.

> der er dog kun 512mb ram installeret i serveren. Skal jeg
> opgradere yderligere på dette?

Det tror jeg ikke du behøver.

.Henrik

--