Re: [TEKNIK] Formattering af harddisk #2 ?

Den Wednesday 21 March 2007 21:17:17 Jim Oksvold skrev:

> Prøv først med å slette harddisken ved hjelp av produsentens
> verktøy som ligger på hjemmesiden.

Hvad er det for et værktøj ?? Producenten har garanteret ikke det værktøj til
Linux ??

> Husk å nappe ut alle andre harddisker før du går i gang.

Øøh.......

Altså er det ikke nok, bare at skrive noget a'la Format C:\ (tror jeg nok det
hedder).

Det jeg gerne ville vide var om man rask væk kan kopiere noget over på et drev
som _ikke_ har en eller anden form for / partition ?

Og inden da ville jeg bare tjekke om filformatet er korrekt (ext3) ???

Følgende info har jeg hevet ud af kontrolpanelet:
Disk identifier: ‎ATA ST3250823AS
Bus: ‎SCSI
Old device file: ‎/dev/sdb
Primary partitions: ‎0