Formattering af harddisk #2 ?

Hej Alle

Jeg er den lykkelige ejer af 2 drev.

Nu er min plan at lave en backup af mit hjemme katalog til drev 2 (den burde
hedde sdb1). Dette drev har (før) haft en NTFS formattering.

Jeg kører PCLinuxOS og forsøgte at bruge partitioneringsprogrammet til at
formattere disken.

Den gik så lidt i selvsving, så jeg blev nødt til at afbryde. Et stykke tid
efter var jeg inde og kigge på /mnt/win_c og den ser tom ud.

Planen er at bruge backup programmet der følger med PCLOS til at lave
regelmæssige backup's (hader at tude !!)

Spørgsmålet er så, kan jeg nu bare uden videre kopiere mine ting over på den,
eller er der nogle forholdsregler jeg skal tage ??

Grunden til at jeg spørger, er fordi at partitioneringsprogrammet ikke giver
mig valget at vælge en rod partition i en drop-down menu, men kun de
partitioner der ikke er anvendt på sdb0.

Jeg ved faktisk ikke engang om det er et ext3 filsystem :-/

Er der en hardware guru til stede ??

--
/Niels
Registered Linux user #133791