Re: [TEKNIK] Ubuntu smider mig ud (logger mig af)

Anders M skrev:

Efter jeg er flyttet, fik jeg mig endelig taget sammen til at få
installeret alle de mange opdateringer, der var kommet til Ubuntu-5.10 i
den sidste tid. Men efter de er blevet installeret, er der sket det, at
jeg bliver smidt ud / logget af, hvis jeg ikke laver noget i et par
minutter. Jeg skal bevæge musen eller skrive noget.

Det sker garanteret, når min pauseskærm skal i gang.

Nogen der ved, hvad der er galt?

Jeg har ingen anelse (heller ikke hvordan du skal finde ud heraf), men måske du skulle overveje at opgradere til en nyere distribution 5.10 synger på sidste vers (eller snarere strofe)?

Du har vel opdateret med
~$ sudo apt-get update
~$ sudo apt-get dist-upgrade
?