Re: [TEKNIK] Ordbogs modul til Kbabel

Den Monday 19 March 2007 22:00:25 Martin Schlander skrev:
> Jeg er lidt i tvivl om præcis hvad du mener med ordbogsmodul.

> Hvis du er interesseret i noget til at slå ord op, kan man f.eks. bruge et
> såkaldt PO-kompendium, f.eks. er der et her, som Erik Kjær Pedersen har
> lavet til KDE-oversættelserne:
> http://websvn.kde.org/branches/stable/l10n/da/messages/
>
> Derudover findes der en lang række ressourcer på nettet man kan bruge. Jeg
> tror ikke det er den slags du er interesseret i, men sig til hvis du vil
> have en mindre liste.

Hej Martin
Det jeg ønsker er, som du også er lidt inde på, nogle filer som jeg kan lagre
i databasen i Kbabel.

Jeg forestiller mig at når det er læst korrekt ind i programmet, kan man få en
række forslag til oversættelse, hvorefter det burde være peg-og-klik (for det
meste) jeg ved godt at der nogle hick-ups ind i mellem.

Da jeg kørte debian brugte jeg POedit og den læste ordbogsfilerne ind (næsten
automatisk). Nu hvor jeg kører med PCLinuxOS vil jeg bruge Kbabel til at
oversætte med, og mangler altså nogle filer jeg kan pege på.

Jeg har været inde på det link du foreslog, men er det muligt at downloade det
hele i een TAR-bolle, eller _skal_  jeg ind og downloade hver fil ??

Har kigget på Ksvn, men kan ikke finde ud af at bruge den :-/

--
/Niels
Registered Linux user #133791