Re: [TEKNIK] Et par spørgsmål vedrørende U buntu.

John Poulsen skrev:
Hej.

Jeg har en Fujitsu-Siemens AMILO Pro V3505 og har følgende spørgsmål:

Hvordan slår jeg den interne trådløse netkort (Intel 3945) til og fra i
Ubuntu (Feisty).? Der er ingen problemer i Windåse, jeg har dualboot.

På min Asus med et Intel 3945ABG, kan man trykke Fn-F2 for at slå det til og fra.

Det er muligt at du kan gøre det med fx

iwconfig ethX txpower off eller
iwconfig ethX power off

Det er rimelig træls at skulle i Windåse for at slå netkortet til/fra.. :(.

Et andet spørgsmål: Min bærbar er med Centrino  Duo, kan det svare sig at
bruge SMP kernel?

Det burde det bestemt.