Re: [TEKNIK] Et par spørgsmål vedrørende Ubuntu.

Hej John.

> Hvordan slår jeg den interne trådløse netkort (Intel 3945) til og fra i
> Ubuntu (Feisty).? Der er ingen problemer i Windåse, jeg har dualboot.
Hvis du mener at deaktivere kortet kan du jo altid køre kommandoen:
# ifdown eth1

Du kan aktivere det igen med kommandoen:
# ifup eth1

Disse kommandoer kan du jo ligge i en opstarts script. Jeg kan ikke lige huske
hvilken fil i /etc der styrer hvilke netkort der skal aktiveres, men det er
der andre der ved.

> Et andet spørgsmål: Min bærbar er med Centrino  Duo, kan det svare sig at
> bruge SMP kernel?
Jeg har selv en Centrino Duo som kører SMP. Det går grov godt. :-)

God kamp.

--

Med venlig hilsen/Kind regards

Michael B. Arp Sørensen